Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 26 maja 2018, o 14:57


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 lis 2015, o 13:56 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 maja 2014
Posty: 1092
Pomógł: 34

Witam wszystkich ,

to bedzie otwierajacy post , ktory mam nadzieje bedzie wstepem do szeroko udokumentowanej instrukcji jak poradzic sobie z wytwarzaniem PCB metoda z uzyciem CNC.

Dzisiaj mozna powiedziec nastapil dla mnie przelom i pojawily sie pierwsze sukcesy. W skrocie moge napisac ze udalo mi sie zlamac ogromna liczbe chinskich frezow :) nacisnac przycisk emergency stop wielkorotnie haahah ale oplacalo sie :) Oto przedstawiam Wam dzisiejsze rezultaty :

ObrazekObrazekObrazek

ObrazekObrazek


Dokladny opis sprzetu/oprogramowania/doboru frezow / ustawien etc bede tworzyc jako , ze do tej pory bylo wszystko metoda prob i bledow


Jesli ktos ma juz jakies doswiadczenia to prosze podzielcie sie :) bedziemy mogli zrobic jeszcze lepsza instrukcje :)


Pozdrawiam
Raf

_________________
sig off ;(



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 15 lis 2015, o 14:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 23062
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 857

Jak ty kiedyś otworzysz fabrykę płytek PCB to ja się wcale nie zdziwię ;) z zazdrością ;) .... a tak na poważnie z podziwem patrzę jak sobie radzisz w tym zakresie i to począwszy od metody żelazkowej itp .... a teraz z frezareczką

------------------------ [ Dodano po: kilkunastu sekundach ]

A z ciekawości pytanie ileś milsów mają te SUPER wąskie ścieżki ? ;) 1 mils ? 2 milsy ? :lol:

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 15 lis 2015, o 14:08 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 maja 2014
Posty: 1092
Pomógł: 34

mirekk36 napisał(a):
A z ciekawości pytanie ileś milsów mają te SUPER wąskie ścieżki ? 1 mils ? 2 milsy ?


A to niestety jest jeszcze praca w toku :) bo mialo byc 10 milsow :) a nie wyglada hahahaha

------------------------ [ Dodano po: 1 minucie ]

mirekk36 napisał(a):
Jak ty kiedyś otworzysz fabrykę płytek PCB to ja się wcale nie zdziwię


Jak doloze do tego nakladanie solder maski to przemysle rapid PCB w 24h :) ale router musialby byc inny bo ten to chinski model :) dobry do wlasnego uzytku :D

_________________
sig off ;(



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 15 lis 2015, o 16:04 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 sie 2013
Posty: 779
Lokalizacja: Poznań
Pomógł: 59

RafPe napisał(a):
Dokladny opis sprzetu/oprogramowania/doboru frezow / ustawien etc bede tworzyc
Sam się zabieram za takie urządzonko. Wrzuć proszę choć fotkę całości.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 15 lis 2015, o 20:02 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 03 sie 2015
Posty: 47
Pomógł: 3

Witam
Rozumiem iż to wszystko to robisz amatarsko-hobbystycznie ? Obrabiareczkę też sam zrobiłeś czy nabyłeś ?
W tej metodzie bardzo ważne są frezy i płaskość płytki.
Pozdrawiam



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 15 lis 2015, o 20:17 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 11 lip 2013
Posty: 946
Pomógł: 32

Czekamy na opis frezareczki :) może jakieś zdjęcie jako zajawka?

_________________
Mój: Blog, Instagram



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 15 lis 2015, o 20:32 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 maja 2014
Posty: 1092
Pomógł: 34

git79 napisał(a):
Rozumiem iż to wszystko to robisz amatarsko-hobbystycznie ?


Tak - jest to calkowicie profesjonalne amatorstwo :)

git79 napisał(a):
Obrabiareczkę też sam zrobiłeś czy nabyłeś ?


Kupowalem w Chinach i zaskoczyla mnie (pozytywnie bardzo ) jej jakosc.

git79 napisał(a):
W tej metodzie bardzo ważne są frezy i płaskość płytki.


Dokladnie! Pierwsze plytki wlasnie z niedokladnego dobory tych rzeczy oraz parametrow CNC (predkosc / ruch posuwu) wychodzily jako totalna klapa

No i jak prosiliscie oto zdjecia. Jest to male CNC + chinski sterownik :) no i moja wersja probnika na krokodylkach :)


ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek

_________________
sig off ;(



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 15 lis 2015, o 20:36 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 11 lip 2013
Posty: 946
Pomógł: 32

jakiś link do takiego cuda? :)

_________________
Mój: Blog, Instagram



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 15 lis 2015, o 20:47 
Offline
Tech-support
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2013
Posty: 3773
Lokalizacja: Grudziądz
Pomógł: 142

O w mordę te 0.5 mils to ci wyszło niesamowicie. Może i miało być 10 mils ale sam fakt 1 lub 0.5 milsa świadczy o dokładności frezarki.

Namazane ze smarta.

_________________
Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 15 lis 2015, o 20:54 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 03 sie 2015
Posty: 47
Pomógł: 3

Jakie ma mocowanie narzędzi (rozumiem iż nie ma wymiennych oprawek ?) tulejka zaciskowa ER czy jakaś hydrauliczna, musisz sobie jakiś czujnik mikrometryczny kupić lub załatwić(ze statywem) żeby sprawdzić jakie ma bicie wrzeciono, to będziesz wiedział czemu ścieżki mają inną grubość niż powinny mieć. Jakie obroty maksymalne?, oś Z też jest sterowana w dużym zakresie? I jeszcze na koniec .....jaka jest cena na gotowo takiego urządzenia....jeżeli można wiedzieć oczywiście.
Odnośnie prędkości obrotowej to trzeba polecieć na wysokich obrotach (nie wiem jakie są dostępne ale jest napisane że to grawerka , zatem 12000-16000 obr/min nie powinno byc problemU) do tego trzeba dobrac posów (jedziesz pewnie frezami jednopiórkowymi z HSS ?) . Grubość warstwy skrawanej na jeden obrót trzeba dobrac tak aby nie paliła laminatu bo jak dasz za małą to na pewno ci się przypali (i frez do wyrzucenia i laminat stopiony) jak za dużą to podrze i laminat i miedz. Do stali przyjmuje się około 0,04-0,06mm na ostrze/obr do laminatu to nie wiem. Przy dużych posuwach siądą Ci łożyska na osiach X i Y. A w czym to się programuje ?
Pozdrawiam



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 15 lis 2015, o 21:14 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 maja 2014
Posty: 1092
Pomógł: 34

git79 napisał(a):
jakiś link do takiego cuda?


Prosze Cie bardzo :) http://www.aliexpress.com/store/product ... 89402.html

majster napisał(a):
O w mordę te 0.5 mils to ci wyszło niesamowicie. Może i miało być 10 mils ale sam fakt 1 lub 0.5 milsa świadczy o dokładności frezarki.


Tutaj akurat problemem bylo , ze frez z ktorego skorzystalem to 0,13 a ja w programie ustawilem na 0,1

git79 napisał(a):
Jakie ma mocowanie narzędzi (rozumiem iż nie ma wymiennych oprawek ?) tulejka zaciskowa ER czy jakaś hydrauliczna


Jesli sie nie myle to ER


git79 napisał(a):
, musisz sobie jakiś czujnik mikrometryczny kupić lub załatwić(ze statywem) żeby sprawdzić jakie ma bicie wrzeciono, to będziesz wiedział czemu ścieżki mają inną grubość niż powinny mieć.


Tutaj maja inna grubosc , bo jak pisalem wyzej - dalem nieodpowiednie ustawienia dla freza w programie do CNC


git79 napisał(a):
Jakie obroty maksymalne?, oś Z też jest sterowana w dużym zakresie?


Obroty max 11k RPM ; OS Z jest sterowana do 6cm

git79 napisał(a):
I jeszcze na koniec .....jaka jest cena na gotowo takiego urządzenia....jeżeli można wiedzieć oczywiście.


Podalem link wyzej - ale mozna sie targowac :) mnie wyszlo okolo ~900 EUR ?

git79 napisał(a):
Odnośnie prędkości obrotowej to trzeba polecieć na wysokich obrotach (nie wiem jakie są dostępne ale jest napisane że to grawerka , zatem 12000-16000 obr/min nie powinno byc problemU) do tego trzeba dobrac posów (jedziesz pewnie frezami jednopiórkowymi z HSS ?) . Grubość warstwy skrawanej na jeden obrót trzeba dobrac tak aby nie paliła laminatu bo jak dasz za małą to na pewno ci się przypali (i frez do wyrzucenia i laminat stopiony) jak za dużą to podrze i laminat i miedz. Do stali przyjmuje się około 0,04-0,06mm na ostrze/obr do laminatu to nie wiem. Przy dużych posuwach siądą Ci łożyska na osiach X i Y.


Widzisz wyszukiwalem wiele informacji na ten temat i najczesciej dobiera sie posuw odpowiednio do freza i mozliwosci maszyny :)

Ja np mam teraz frezy takie jak tu http://www.frezycnc.pl/mikro-frezy-zest ... iezek-pcb/ i uzywam max obrotow na posuw okolo 80-100 mm/min

Czemu taki maly posuw ... no wiec polamalem juz wiele bitow :) wiec teraz bede powoli doswiadczalnie zwiekszac.

A co do ilosci wartswy ktora zbieram za jednym posuwem to jest to 0,1mm

git79 napisał(a):
A w czym to się programuje ?


To zalezy :) cokolwiek co moze wygenerowac gcode. Ja uzywam flatcam / autoleveler / inkscape / pcb2gcode ale o tym napisze juz calosciowo w instrukcji :)


Wczesniejsze nieudane proby spowodowane roznica w wysokosci plytki PCB wygladaja tak

ObrazekObrazek

_________________
sig off ;(



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 15 lis 2015, o 21:22 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 03 sie 2015
Posty: 47
Pomógł: 3

... czyli w ISO programujesz, a propos nie wiem na ile to jest pomocne ale kiedyś widziałem taki podciśnieniowy stolik-podstawa właśnie do tego aby ułożyc materiał do obróbki.
Pozdrawiam



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 15 lis 2015, o 21:35 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 maja 2014
Posty: 1092
Pomógł: 34

Taki podcisnieniowy stolik właśnie można sobie samemu wyciąć :) kwestia tylko aby to zrobić dobrze :) ja na chwile obecna staram się nauczyć doboru frezow do materiałów i jak ich końcówki wypływają na cięcia

Później będę myślał o zrobieniu może w aluminium uchwytu na inny motor (coś szybszego :) ) zobaczymy

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk

_________________
sig off ;(



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 15 lis 2015, o 22:34 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 mar 2014
Posty: 746
Lokalizacja: Warszawa
Pomógł: 32

Ojej, ale fajniutka maszynka :-) Taka to mi się śni już od kilku lat.
Może za jakiś czas będę mógł sobie pozwolić na taką zabawkę, która muszę przyznać oferuje niezłe parametry :-)
Tylko ten port równoległy :-(

Podziwiam Kolegę, efekty super!

_________________
.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 15 lis 2015, o 22:43 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2013
Posty: 1764
Pomógł: 195

Witam
Frezowanie w miedzi to dość wredny temat: narzędzia super ostre ponieważ przy lekkim przytępieniu oblepiają się miedzią, wskazane chłodzenie. Dodatkowo jeśli zjedziesz w osi Z na podłoże epox. to ono tylko czeka na to by Ci podtępić narzędzie. Ogólne wrażenie - jest super.
Co do parametrów obróbki to ja jednak zaczerpnąłbym wiedzy z poradników niż "na oko" ustalać czy już coś się przypala czy można jeszcze dodać gazu.

Pozdr.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 15 lis 2015, o 23:05 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 maja 2014
Posty: 1092
Pomógł: 34

Na razie w dużej mierze bazuje na doświadczeniach innych ludzi którzy opisali w wielkich Internet ach swoje przygody i dostosowywuje parametry maszyny odpowiednio. Także materiały i głębokości na jakich bawię się na razie są bezpieczne :) ale temat na pewno będę pogłębiac bo jest tego ogrom

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk

_________________
sig off ;(



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 16 lis 2015, o 08:01 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 19 lut 2014
Posty: 14
Pomógł: 1

Spytam tak z ciekawości, ile czasu zajmuje wyfrezowanie płytki z pierwszego postu?



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 16 lis 2015, o 08:46 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 25 lip 2013
Posty: 1426
Pomógł: 68

Mamy bardzo podobna CNC i doszedlem do wniosku ze bedziemy nia tylko otwory wiercic lub frezowac obudowy. Robilismy testy frezowania plytek ale za duzo zabawy jest z pozycjonowaniem i 'plaskoscia' laminatu co powoduje, ze trzeba ustawiac z zapasem glebokosc frezowania. Zdecydowanie szybciej i lepiej wychodzi nam metoda foto. WIercenia sie nie uniknie I jak jest tego sporo, to zdecydowanie CNC warto wiercic (szybkosc, jakosc otworow i brak peknietych wiertel w trakcie).

Sent from my mobile.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 16 lis 2015, o 20:02 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 maja 2014
Posty: 1092
Pomógł: 34

MikieMan napisał(a):
Tylko ten port równoległy


No niestety to moze byc bolaczka :( ale sa sterowniki i oprogramowanie przez USB - niby mozna zrobic samemu ale tez trzeba znalezc balans miedzy wysilkiem a efektem koncowym :D

micky napisał(a):
ale za duzo zabawy jest z pozycjonowaniem i 'plaskoscia' laminatu co powoduje, ze trzeba ustawiac z zapasem glebokosc frezowania


To mam fajnie rozwiazane bo wykonuje np na taka plytke 30 probek wysokosci i auto dostosowywuje gcode. Od tego czasu zadnych problemow z wykonywaniem nie ma

kicajek napisał(a):
Spytam tak z ciekawości, ile czasu zajmuje wyfrezowanie płytki z pierwszego postu?

Dzisiaj zrobie sprawdzenie czasu z okreslonymi parametrami i podam wyniki

_________________
sig off ;(



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 16 lis 2015, o 20:35 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 19 lis 2014
Posty: 23
Pomógł: 1

Podzielam zdanie kolegi "micky". O ile wiercenie i wycinanie kształtu płytki to bardzo fajna sprawa , to frezowanie z uwagi na jakość laminatu jest dużym wyzwaniem.
Ale nie tylko jakość laminatu ma wpływ na końcowy efekt. Główną przeszkodą są luzy na przeniesieni napędu , oraz sztywność maszyny( ścieżka o szerokości 1 milsa to około 0,025 mm ludzki włos to około 0,04 mm a maszyny w tej klasie dokładności to już bardzo poważny wydatek)
Następna przeszkoda to frezy i bicie wrzeciona popularne chińczyki w opisie mają bicie do 0,005 mm ,w rzeczywistości sporo więcej.
Tulejki do mocowania frezów to następny element , którego klasa wykonania rośnie razem z ceną.
O ile wyfrezować cienką ścieżkę nie jest dużym wyzwaniem to przerwa między dwoma ścieżkami już tak.
Następna sprawa to frezy porządne kosztują około 50 PLN a są i droższe. Te wykonane z węglika są w zasadzie jednorazowe nie do naostrzenia w domowych warunkach , a odsyłanie do zakładu który ostrzy mija się z celem ze względu na koszty.
Natomiast jak ktoś chce robić płytki na elementach przewlekanych niezbyt upakowanych to jak najbardziej polecam.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 16 lis 2015, o 20:38 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 14 lut 2015
Posty: 44
Pomógł: 2

Kiedyś musiałem takie sprawko zrobić, może coś z niego Ci się przyda:


Autor postu otrzymał pochwałę

Załączniki:

Aby zobaczyć załączniki musisz się zalogować. Tylko zalogowani użytkownicy mogą oglądać i pobierać załączniki.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 16 lis 2015, o 22:57 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 maja 2014
Posty: 1092
Pomógł: 34

A wiec dzisiaj przeszlo juz do konkretow ... plytke mam dokonczona.

Bledy nauczone z poprzednich lekcji :
[list=]
[*] Poprawnie ustalone dane freza (bylo 0,13 a ja podalem 0,1 )
[*] Pozbycie sie pokreconych czesci polygonu
[/list]

Bledy popelnione dzis
[list=]
[*] Miejsca do wylamywania po wycieciu nie na 0,25mm ale najlepiej na 0,1mm - bo zostaja slady
[*] Wiercenia otworow najlepiej 1mm - ja zrobilem 0,8 :( recznie juz poprawie :)
[*] Koniecznie dac wiekszy isolation przy GND do polygonu - inaczej to jest powodem tak duzego zmniejszenia sciezek :)
[/list]


Tak wyglada przygotowanie w programie :

Obrazek


Foto relacja

Przygotowanie maszyny i probnik :

ObrazekObrazek



Frezowanie sciezek:

ObrazekObrazek



Wycinanie plytki :

ObrazekObrazek


Finish :)

ObrazekObrazekObrazek





Podsumowanie na dzis :

Potencjal jest ogromny. Calkowity czas ze spokojnym zmienianiem frezow / levelowaniem i zonglowaniem USB pomiedzy laptopem a stacjonarka zajelo okolo 35 minut na najwolniejszych posuwach (okolo 80mm/min ) a jestem pewny ze bede mogl osiagnac lepsze wyniki

Glebokosc 0,1mm jest idealna. Sprobowalem 0,05 i bylo by to zabawne rysowanie po plytce :D

Jutro pewnie kolejne podejscie :) jesli ktos ma jakas plyteczke ktora chcialby abym sprobowal na CNC to niech podesle :) zobaczymy co wyjdzie :D

_________________
sig off ;(



Ostatnio edytowano 16 lis 2015, o 23:21 przez RafPe, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 16 lis 2015, o 23:04 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwi 2014
Posty: 420
Lokalizacja: Zambrów
Pomógł: 22

No bardzo fajnie to wygląda :D gratulacje!

A co to jest te mokre na tych płytkach? Jakaś specjalna maź? :D

_________________
.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 16 lis 2015, o 23:11 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 maja 2014
Posty: 1092
Pomógł: 34

misiulu napisał(a):
No bardzo fajnie to wygląda :D gratulacje!

A co to jest te mokre na tych płytkach? Jakaś specjalna maź? :D


A to jest plytka PCB z dodatkiem wody :) na biezaco dopryskuje zeby mnie sie wlasnie taka maz zrobila a nie pryskalo wszedzie :D

_________________
sig off ;(



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 08:21 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 maja 2014
Posty: 1092
Pomógł: 34

Wiec wczoraj dokonalem kilka zmian programowych i plytka jest wykonana o wiele lepiej. Naprawde same generowanie gcodu odpowiednim oprogramowaniem wymaga wlozenie wysilku w metode prob i bledow :O

Ale plytka wyszla w taki sposob :

ObrazekObrazek

Calkowity czas wyciecia lacznie z wierceniem to okolo 30 minut wiec wg mnie naprawde fajny :)

Dzisiaj zrobie jeszcze jedna i wtedy bede mogl opisac krok po kroku detale jak to wykonywac i czego sie nauczylem

_________________
sig off ;(



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 15:09 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 mar 2014
Posty: 746
Lokalizacja: Warszawa
Pomógł: 32

No to już na prawdę imponujące efekty i czas myślę, że bardzo sensowny. Spodziewałem się godziny lub nawet więcej.

_________________
.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 15:37 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 11 lip 2013
Posty: 946
Pomógł: 32

to kolejny etap to testy płytek dwustronnych?

_________________
Mój: Blog, Instagram



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 21:53 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 maja 2014
Posty: 1092
Pomógł: 34

dambo napisał(a):
to kolejny etap to testy płytek dwustronnych?


Tak dokladnie :) Tylko projekt jakiejs plytki musze zrobic bo ostatnio robilem tylko jednostronne z lenistwa :)

_________________
sig off ;(



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 21:54 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 11 lip 2013
Posty: 946
Pomógł: 32

Czekamy na relację :) Może po znajomości z forum jakieś małe płyteczki będzie można kiedyś zamówić? :)

_________________
Mój: Blog, Instagram



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 22:01 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 maja 2014
Posty: 1092
Pomógł: 34

Jasne , ze mozna :) na chwile obecna tj pisalem wyzej - jak ktos ma jakis projekt plytki ktory chcialby wykonac na CNC to niech da znac . Tutaj wchodza tylko koszty listu z NL <> PL :)

_________________
sig off ;(



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Sitemap
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
phpBB SEO