ATNEL tech-forum
https://forum.atnel.pl/

TRIP Computer ...
https://forum.atnel.pl/topic1048.html
Strona 1 z 2

Autor:  SunRiver [ 29 kwi 2012, o 15:39 ]
Tytuł:  TRIP Computer ...

No cóż moje auteczko jest trochę starawe , nieuchronnie zbliża się ku pełnoletności :)
Ma sporo wad , jest śmieszne i paskudne --> nawet pieszczotliwie nazywam je PASQUDA :)
Ale nie zamieniłbym na żadne inne bo żadne inne nie jest tak zwiewne i przyjemne w prowadzeniu,
banan z twarzy nie schodzi od momentu odpalenia silnika :) daje radę i w trasie i terenie.
Kiedyś było to zwykłe wozidełko teraz jeden ze sposobów na życie.
Ale o nim więcej na moim rodzimym forum :)

Postanowiłem co nieco ulepszyć ....
Zresztą stale coś ulepszam :)
Po sterowniku do klimatyzacji , sterowniku webasto i obrotomierzu ---> może kiedyś opiszę
przyszedł czas na komputerek pokładowy :)


Klika fotek z realizacji :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek




Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


- układ jest pędzony atmegą 168 / 16Mhz
- zastosowany wyświetlacz 16x4 na nieśmiertelnym HD44780
- pomiar temperatury na 3-ch czujnikach temperatury DS18B20
- pomiar drogi i prędkości zorganizowany na halotronie (było sporo kombinowania z umiejscowieniem :)
- sterowanie na 3ch przyciskach ---> (-) (OK) (+)
- zegar z podtrzymaniem na DS1307

Program napisany w AVRgcc z wstawkami asemblera .
Jak ktoś będzie chciał udostępnię HEX-a
Testy wypadły pomyślnie wiec uważam projekt na tym etapie za zakończony , pozostaje wykonać zabudowę w aucie :)
Tu będzie sporo pracy bo całość musi się komponować z charakterystycznym kokpitem aut japońskich i odzwierciedlać
ducha i duszę auta które niewątpliwie posiada moje małe Subi Pasquda :)

Autor:  Wrangler [ 29 kwi 2012, o 16:59 ]
Tytuł:  Re: TRIP Computer ...

Ekstra projekt. Ja jestem bardzo ciekawy jak ogarnąłeś sterowniki do klimy i webasto.
Fotek już raczej nie zrobisz skoro zamontowane? (a może jest jeszcze jakieś archiwum? :))
Taka jeszcze mała prośba, pokazałbyś dno płytki jak to wygląda pod spodem? :)

Autor:  miszczo [ 29 kwi 2012, o 17:05 ]
Tytuł:  Re: TRIP Computer ...

Czy ja dobrze widzę, że maksymalna prędkość to ponad 280km/h?? Toż to istna rakieta :D

Autor:  SunRiver [ 29 kwi 2012, o 17:09 ]
Tytuł:  Re: TRIP Computer ...

oczywiście że zrobię fotki , bo mam głupi zwyczaj robienia wszystkiego w dwóch egzemplarzach :)
na tapecie jest jeszcze robiony w miedzy czasie AFR na PIC16F84 :)

wieczorkiem zapodam Fotki :)
Sterowników Klimy i Webasto oraz AFR-a :)

MIszczo:
Nie na stole ciężko zasymulować warunki pracy , max dla mojego wozidełka to 146km/h

Autor:  SunRiver [ 30 kwi 2012, o 19:19 ]
Tytuł:  Re: TRIP Computer ...

obiecane Fotki:

Sterownik Webasto:

Zmontowany na universalce :) Nie będę się rozwodził nad działaniem , ale spisuje się na medal.

Schemat:
Obrazek

układ :

Obrazek


Jeszcze nie gotowy Miernik AFR -- opisze go jak skończę :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

resztę fotek zapodam jak znajdę ....

płytki nie sfotografowałem , a komputerek został w warsztacie , po przymiarkach do kokpitu
ale jest zdjęcie prototypu ... wiele się nie różnią trochę poprzesuwałem by zmienić kształt na
pasujący w jedno miejsce w samochodzie :)

ta płytka jest jeszcze gdy robiłem wersje pod gaźnikowca :) ale zmiany tylko kosmetyczne i programowe :)

Obrazek

a musiałem też się testem innego projektu , 2 giego będzie lakierowany
na wsi to jedyne spokojne miejsce gdzie można pojeździć puki co bez kłopotów :(

Obrazek


echhh... będę na warsztacie to porobię świeże fotki z obecnej wersji i może pokarzę coś więcej ....

Autor:  Wrangler [ 30 kwi 2012, o 21:17 ]
Tytuł:  Re: TRIP Computer ...

Całkiem schludnie to wygląda. :)

Jak kiedyś znajdziesz natchnienie, to fajnie byłoby jakbyś chociaż pokrótce podzielił się jak się zabrałeś za klimę czy webasto.
Na co należało zwrócić uwagę etc, etc.

Co to za gruby laminat? Czy tylko mi się wydaje? :)

Autor:  SunRiver [ 30 kwi 2012, o 21:38 ]
Tytuł:  Re: TRIP Computer ...

Wiesz z klimą sprawa jest prosta :)

W moim aucie była manualna włączana po prostu pstryczkiem i regulacja nawiewami.
Sterownik (zrobię fotki na warsztacie) zawiera w sobie 2 przekaźniki , LCD 1x16 , 2 przyciski i 2xDS18B20

Zasada działania jest banalna --

1 czujnik mierzy temperaturę na skraplaczu klimy , drugi w kabinie
przyciskami ustawiasz temperaturę jaką chcesz uzyskać w kabinie np 19st , a jest np 32st co również jest pokazywane
następnie po ustaleniu temp. ustalasz czy ma grzać czy chłodzić :)
w tym wypadku jak ustawisz niższą niż jest automatycznie przechodzi na schładzanie czyli pk1 załącza kompresor ,
a następnie po chwili ok 30s następuje załączenie nawiewu. potem jak się temp zrównają nawiew jest wyłączany
jak temp skoczy o 1 stopień zaś nawiew jest włączany i tak w koło chyba że naciśniesz BT1 który wyłącza kompresor i nawiewy
lub BT2 który anuluje ustawienia i przechodzi do oczekiwania na zadanie temperatury.
Dodatkowo otwarcie szyberdachu i okien powoduje to samo co BT1.


Natomiast jeśli chodzi o webasto to po prostu jest timerek który jest aktywowany o określonej porze w moim przypadku ok godziny
6:00 rano , a otwarcie drzwi go wyłącza lub osiągniecie temperatury w kabinie 21st. W największe mrozy średnio 20min pracuje.

to tak w skrócie :)

Nie jest aż tak gruby 3mm tylko to laminat do poszyć :) Brakło mi normalnego laminatu a ten mam zawsze wiec pokryłem
na prasie 1m2 :) i przyciąłem na arkusze formatu B5 :). Osobiście jednak wolę epoksyd.

Autor:  Wrangler [ 1 maja 2012, o 02:03 ]
Tytuł:  Re: TRIP Computer ...

A powiedz, dokładność w spalaniu na kompie pokładowym masz praktycznie 100%?

Jeżeli tak, to w jaki sposób w ogóle to zrealizowałeś i jak przeprowadzałeś testy, że jesteś przekonany o takiej, a nie innej dokładności? :)

Używałeś jakichś innych "zabawek" z jakimiś kodami od subaru?

Autor:  SunRiver [ 1 maja 2012, o 10:42 ]
Tytuł:  Re: TRIP Computer ...

Nie kolego, mój komputerek nie pokazuje spalania , jest ono zbędne z punktu widzenia pojazdu.
Bo poco mam wyliczać coś co jest oczywiste ??

Pojemność zbiornika jest ustalona na 40 litrów (pod korek 42.3)

--- Dane producenta -----------------------------------------------------------------
Spalanie z włączonym RWD przy 90km/h = 5,7L/100km
Spalanie z włączonym FWD przy 90km/h = 5,9L/100km
Spalanie z włączonym 4WD = 7,4L/100km (max 80km/h)

--- Dane z litrażowania pojazdu ---------------------------------------------------

w trybie miejskim spalanie na poziomie 5,5L/100km
w trybie mieszanym = 4,8-5,1L/100km
w trybie pozamiejskim = 4,3L/100km
w terenie = 6,8L/100km

i jak to w japończykach trzyma parametry bardzo dobrze
wskaźnik paliwa jest bardzo precyzyjny. Wiec nie ma sensu tego liczyć bo tez mi do niczego nie jest potrzebne :)

Ale oczywiście można łatwo dorobić taką funkcję licząc stała wtrysku -- w przypadku mojego auta stała wtrysków Kimoto 460c2 = 3646

:)

Autor:  Wrangler [ 1 maja 2012, o 18:28 ]
Tytuł:  Re: TRIP Computer ...

Sorry zapomniałem już, że u góry pod wyświetlaczem przecież opisywałeś funkcje.. :)

Ale na dobitkę, powiedz co właściwie wykonują te halotrony? Kojarzyłem nazwę po gausotronach, kiedyś coś tam machnąłem jakieś 5 stron w jakiejś książce do elektroniki chyba dla techników i nic poza tym.. Na wiki sobie teraz zajrzałem dla przypomnienia i oba związane są polem magnetycznym..
Ale z czym to się je w przypadku pomiaru drogi czy prędkości? Jak to zmajstrowałeś? :)

Autor:  SunRiver [ 1 maja 2012, o 18:54 ]
Tytuł:  Re: TRIP Computer ...

Sprawa jest banalnie prosta kolego :)

Halotron to po prostu czujnik magnetyczny mierzący zjawisko HALA stad jego nazwa :)
--- tak w uproszczeniu

Jak go użyłem :)

Banalnie jako że moje auto posiada mechaniczny licznik prędkości i drogi nie mam możliwości
pobrania sobie sygnału VSS z impulsatora więc trzeba było go zbudować :)

Zasada działania mechanicznego licznika jest prosta : Linka napędza miseczke która jest wyłozona od wewnątrz taka guma z opiłkami magnesowymi (jak w wentylatorach od zasilaczy PC) a druga mniejsza
miseczka wewnątrz też i teraz wirująca dosyć szybko miseczka przy pomocy pola magnetycznego zaczyna obracac nieco wolniej wewnetrzna co przenosi się na system przekładni licznika kilometrów i sprężynkę napędzającą wskazówkę prędkościomierza.

Więc trzeba jakoś teraz to przechwycić i tu z pomocą przychodzi halotron:)
ale się okazało że w moim układzie pole jest zbyt słabe i halotronek głupieje , wiec zastosowałem
prostą sztuczkę mianowicie dokleiłem 4 nalutkie magnesiki neodymowe na zewnęwtrznej stronie miseczki niejako dzieląc obwód na 4 części , dzięki czemu po odpowiednim umieszczeniu względem nich czoła halotronu uzyskałem 4 impulsy na obrót :) co odpowiada typowemu impulsatorowi który
tez generuje od 4 do 6 impulsów na obrót :) i na tej podstawie wyliczam VSS

VSS jest po prostu ilościa impulsów na obrót koła :) więc by wyskalować należy zmierzyć
obwód koła i policzyć ilosc impulsów wtym czasie :) można też inaczej zmierzyć ilość impulsów na
przejechanym dystansie np 10m :) na jedno wyjdzie :)

Proste i banalne prawda ?? Tylko dlatego że ilosc impulsów na obrot koła bedzie zawsze taki sam
niezależnie od predkości :) a żeby wyliczyć prędkosc wystarczy mierzyć czas przejazdu danego odcinka np 10m. Na podstawie ilości impulsów VSS i czasu przejazdu 10m znamy prędkość :)
sprawdzałem to z GPS i GTechem i mój pomiar szybkości jest z nimi zgodny -- w stosunku do GTecha
pokazuje mniejszą o 1km/h ale licznik fabryczny w każdym aucie podaje niższą o 10km/h

Sprawdź sam nawet z GPS im szybciej tym wieksza różnica prędkości :) Ale to celowe działania
producentów samochodowych :)

Autor:  Wrangler [ 1 maja 2012, o 19:38 ]
Tytuł:  Re: TRIP Computer ...

Kiedyś interesowałem się tempomatami, układami ich regulacji, to działanie prędkościomierza znam.
Faktycznie przeliczenie ilości impulsów na daną odległość to ma sens.
Ale ten patent z tymi "magnesikami neodymowymi" - heh, ty serio jesteś crazy. :)
Nazywasz rzeczy banalne i proste, ale to się tak mówi.....
Wcale nie jest to takie łatwe do ogarnięcia, i też chyba jest zasada, że nie tylko musi działać, ale i wyglądać. :)
Jakby nie patrzeć, nie każdy śmiertelnik zrobi sobie samemu w aucie mikroprocesorowe bajery takie czy inne.
Mam kilku sąsiadów, maniaków motoryzacji, ale przykładowo komputer pokładowy skąd? allegro ;P
Wczoraj im właśnie wspomniałem o Twoich wynalazkach. Jak będziesz coś dalej tworzył i będziesz miał chęć, to walnij jakiś krótki wątek tu na forum, bo kilka osób na pewno na tym skorzysta, a i reklama dla forum przy okazji idzie.. :)

Autor:  SunRiver [ 1 maja 2012, o 19:47 ]
Tytuł:  Re: TRIP Computer ...

Wiesz nie było innego wyjścia niż neodymy , a mam takie malutkie w rozmiarze 1206, wiec aż się prosiły o ich użycie :)
czy jestem crazy --- a tak i dobrze mi z tym :) Wiesz w elektronice trzeba być po części wariatem i szaleńcem :)
bo tylko tak wpadniesz na banalne rozwiązanie danego problemy - im coś ma mniej sensu i więcej głupawki tym
bardziej prawdopodobne że właśnie zda egzamin i będzie dobrze działać :)


Oczywiście że tak, zauważ ze staram się opisywać zawsze coś ciekawego i szalonego :)
A swoją drogą już pracuje nad nową wersją komputerka , ale tym razem na PIC, z GLCD
gdzie większość potrzebnych danych jak prędkość , dystans i czas będzie pobierana z modułu GPS :)
a dodatkowo będzie kilka ciekawych funkcji, których nie spotkasz w innych rozwiązaniach :)

Tak jeszcze dobrze nie skończyłem jednego , a mam już pomysły na następne wersje :)

Autor:  SunRiver [ 2 maja 2012, o 10:26 ]
Tytuł:  Re: TRIP Computer ...

Taka mała zajawka 2giej wersji :)

Procek m64
GLCD 122x32
GPS EM-408

Nawet nie będę pisał czego użyłem do generowania fontów -- (dzięki Mirek)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

zobaczymy co z tego wyjdzie , na razie źle nie wygląda , ale ...

Autor:  mirekk36 [ 2 maja 2012, o 10:50 ]
Tytuł:  Re: TRIP Computer ...

SunRiver napisał(a):
Nawet nie będę pisał czego użyłem do generowania fontów -- (dzięki Mirek)..


WOW! miło wiedzieć że do powstania takich fajnych projektów mogę się chociaż w jakimś promilu przysłużyć ;) czyżbyś skorzystał z PixcelFactory ? ;) .... jeśli tak to mam nadzieję że w nowej jego odsłonie zobaczysz jeszcze kilka użytecznych gadżetów - w tym możliwość generowania albo może inaczej możliwość wspomagania generowania własnych fontów tzn o własnych zadanych rozmiarach np 5x7, 8x8, 12x16 itp - no dowolne rozmiary

tego mi trochę jeszcze brakowało pod kątem właśnie mniejszych wyświetlaczy graficznych czy matrycowych - ale zasady projektowania tych własnych foncików będą identyczne z tymi, które są obecnie w programie....

Autor:  SunRiver [ 2 maja 2012, o 12:29 ]
Tytuł:  Re: TRIP Computer ...

No jasne że nie omieszkałem poużywać sobie PixelFactory Mirku:) znacznie ułatwia życie :)
a efekty działania PF widać właśnie wyżej :)

Autor:  Gryf125 [ 11 cze 2012, o 21:09 ]
Tytuł:  Re: TRIP Computer ...

Witam . Potrzebował bym Wsadu do mikrokontrolera , schematu i wykazu elementów do budowy twojego komputera, byłbym bardzo wdzieczny za to,poniewarz chce sobie terz cos takiego w samochodzie zamontowac . :D Cały projekt jest genialny dla mnie Gdyz zaczynam dopiero swoja przygode z Mikrokontrolerami ;)

Autor:  SunRiver [ 11 cze 2012, o 21:51 ]
Tytuł:  Re: TRIP Computer ...

pozbieram wszystko i opiszę dokładniej w weekend :)
a tam genialny ot banalne urządzenie rozwiązujące trywialny problem:)
Jak masz w aucie ODBII to masz jeszcze prościej bo wystarczy tylko czytać wszystko z niego :)

Zrobiłem taki też komputerek na ODBII :)

Autor:  worner [ 11 cze 2012, o 22:04 ]
Tytuł:  Re: TRIP Computer ...

Gryf125 napisał(a):
Witam . Potrzebował bym Wsadu do mikrokontrolera , schematu i wykazu elementów do budowy twojego komputera, byłbym bardzo wdzieczny za to,poniewarz chce sobie terz cos takiego w samochodzie zamontowac . :D Cały projekt jest genialny dla mnie Gdyz zaczynam dopiero swoja przygode z Mikrokontrolerami ;)



No trochę kolega tak zbyt obcesowo wystąpił ze swoimi "potrzebami". Rozumiemy, że zaczynasz swoją przygodę z programowaniem, ale na tym forum, z nielicznymi wyjątkami, każdy zaczyna w tej dziedzinie. Zatem walenie prosto z mostu, że potrzebowałbym wsadu, schematu i wykazu elementów jest dalece niestosowne. Może jeszcze płytkę ma zaprojektować pod podany wymiar? To nie e......da, tu trzeba trochę własnej inwencji wykazać, bo gotowca nikt nie będzie podawał. Kolega Sunriver sporo wysiłku musiał włożyć w zaprojektowanie i zmontowanie tego urządzenia i na pewno nie będzie na każde "pstryknięcie" pierwszego lepszego kto tu zajrzy z dorobkiem 1 posta udostępniał swojej własności intelektualnej. Więc dobrze koledze radzę zastosować następujący algorytm:

1. Na dobre zacząć przygodę z mikrokontrolerami.
2. Mierzyć siły na zamiary i nie rzucać się na projekty, których działania całkowicie się nie rozumie, że o uruchomieniu nie wspomnę.
3. Po "dojrzeniu" do danego projektu podjąć próbę pozyskania choćby schematu i kodu, ale za pośrednictwem PW, a nie na forum: Ja potrzebowałbym ...
4. Na tym etapie samemu spróbować zaprojektować podobne urządzenie, wszak "skoro komuś się udało, to czemu ja nie miałbym choćby spróbować?"

Życzę powodzenia.

Autor:  bartool [ 12 cze 2012, o 10:53 ]
Tytuł:  Odp: TRIP Computer ...

SunRiver napisał(a):
pozbieram wszystko i opiszę dokładniej w weekend :)
a tam genialny ot banalne urządzenie rozwiązujące trywialny problem:)
Jak masz w aucie ODBII to masz jeszcze prościej bo wystarczy tylko czytać wszystko z niego :)

Zrobiłem taki też komputerek na ODBII :)

Zainteresowałes mnie tym projektem. Też mam samochód z obd2. Czy mógłbyś coś więcej na ten temat napisać? Tak pobieżnie przejrzałem (jestem w pracy) wiki nt obd2. Komunikacja odbywa się w standardzie rs232? Jest tam mnóstwo komend, czy procedura testowa jest bardzo skomplikowana?

Trzeba zabrać się za jakiś konkretny projekt, a nie ciągle realizować absurdalne pomysły na zestawie uruchumieniowym:)

Autor:  SunRiver [ 12 cze 2012, o 12:04 ]
Tytuł:  Re: TRIP Computer ...

A no właśnie się szykuję do opisania ODBII na łamach forum , wbrew temu co się wydaje czytanie ODB nie jest trudne
podobnie jak w przypadku CAN .. zestaw instrukcji też nie jest przytłaczający w sumie mnie na potrzeby układu interesowało aż kilka :)

Czyli w zasadzie same moduły parametric command i test command :)
z czego można wyciągnąć praktycznie wszystkie interesujące nas informacje jak:

- prędkość
- zużycie paliwa
- dystans
- stany liczników
- ciśnienie oleju, temp oleju.
- obroty silnika

i wiele pomniejszych :)
opiszę wnowym temacie całość już nie długo narazie się motam z kilkoma projektmi
ale z realizowanych do auta dodatków to zrobiłem tego sporo:)

Nawet takiego cudaka jak ECO Computer - który korzysta z informacji z ODB - na potrzeby zawodów w ECO Drivingu :) Zresztą sporo właśnie w takiej tematyce siedzę stąd i realizacja wielu dziwnych dodatków
do samochodów :) Zaczyna brakować miejsc na wyświetlacze :)

-- dodano 12 cze 2012, o 13:17 --

Poszukaj na mojej stronie w Moich projektach jest opis funkcjonalności ECO Tripa :)
Testy wyszły pomyślnie , ale ciągle brak czasu na dokładne opisy, testów i całokształtu :(

Autor:  Gryf125 [ 12 cze 2012, o 18:34 ]
Tytuł:  Re: TRIP Computer ...

Dzieki za odzew , musze jeszcze sporo sie na uczyc ,lacznie z pisaniem na forum :( Postaram sie dostosowac do słow kolegi i sam z tym po walczyc ,wkoncu po sznurku do kłebka , a co do OBD to rzeczywiscie lepszy pomysł , juz jestem ciekawy jak ci to wszystko wyszło , dobrze ze rozwijasz ten projekt :)

Autor:  developer85 [ 20 gru 2012, o 22:37 ]
Tytuł:  Re: TRIP Computer ...

A właśnie Sun co z tym obdII opiszesz? Wielu z nas by sobie teki trip kompjuterek do swoich autek zrobiło:)

Autor:  SunRiver [ 20 gru 2012, o 22:39 ]
Tytuł:  Re: TRIP Computer ...

jeszcze poczekacie bo masa roboty i nie mam kiedy :( taśmy kupowałem w TME

Autor:  Biggi [ 6 wrz 2013, o 11:48 ]
Tytuł:  Re: TRIP Computer ...

Witam pierwszym postem :)

Mam pytanie do autora projektu.
Może to nie na miejscu, ale czy autor podzielił by się plikami sch lub brd oraz hexem proejktu trip komputerka z pierwszego postu? ;)
Projekt niezmiernie ciekawy, chętnie bym złożył coś takiego do swego trupka.
Będę wdzięczny za info.

Przy okazji witam wszystkich użytkowników forum :)

Pozdrawiam

Autor:  majster [ 26 maja 2015, o 19:04 ]
Tytuł:  Re: TRIP Computer ...

SunRiver napisał(a):
A no właśnie się szykuję do opisania ODBII na łamach forum , wbrew temu co się wydaje czytanie ODB nie jest trudne
podobnie jak w przypadku CAN .. zestaw instrukcji też nie jest przytłaczający w sumie mnie na potrzeby układu interesowało aż kilka :)

Czyli w zasadzie same moduły parametric command i test command :)
z czego można wyciągnąć praktycznie wszystkie interesujące nas informacje jak:

- prędkość
- zużycie paliwa
- dystans
- stany liczników
- ciśnienie oleju, temp oleju.
- obroty silnika

i wiele pomniejszych :)
opiszę wnowym temacie całość już nie długo narazie się motam z kilkoma projektmi
ale z realizowanych do auta dodatków to zrobiłem tego sporo:)

Nawet takiego cudaka jak ECO Computer - który korzysta z informacji z ODB - na potrzeby zawodów w ECO Drivingu :) Zresztą sporo właśnie w takiej tematyce siedzę stąd i realizacja wielu dziwnych dodatków
do samochodów :) Zaczyna brakować miejsc na wyświetlacze :)

-- dodano 12 cze 2012, o 13:17 --

Poszukaj na mojej stronie w Moich projektach jest opis funkcjonalności ECO Tripa :)
Testy wyszły pomyślnie , ale ciągle brak czasu na dokładne opisy, testów i całokształtu :(



Sun takie małe pytanie czy coś ruszyło ? bo szukam czegoś nt odczytu informacji z OBD2

Autor:  SunRiver [ 26 maja 2015, o 19:22 ]
Tytuł:  Re: TRIP Computer ...

niestety , ale nie mam czasu na opisywanie, czegoś co nikomu nie jest potrzebne :(
dlatego EcoTrip nie doczekał się opisu

Autor:  majster [ 26 maja 2015, o 19:54 ]
Tytuł:  Re: TRIP Computer ...

SunRiver napisał(a):
niestety , ale nie mam czasu na opisywanie, czegoś co nikomu nie jest potrzebne :(


No mi się przyda w 100000% a inni wcześniej też składali informację że było by im to potrzebne :)

Autor:  SunRiver [ 26 maja 2015, o 21:21 ]
Tytuł:  Re: TRIP Computer ...

postaram się cośik skrobnąć w weckend na stronie

Autor:  majster [ 27 maja 2015, o 05:26 ]
Tytuł:  Re: TRIP Computer ...

Będę wdzięczny.

Namazane ze smarta.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/