Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 29 mar 2024, o 00:08


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 cze 2013, o 19:37 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 01 cze 2013
Posty: 56
Pomógł: 1

Witam
To mój pierwszy post na forum i na początku chciał bym się przywitać:)
Przechodząc do sedna sprawy. Jestem początkującym w dziedzinie elektroniki. Nie licząc jakichś drobnych byle jakich lutów w moim życiu będą to pierwsze kroki. Ponieważ budżet jest dość mocno ograniczony, chciał bym kupić coś z czego będę zadowolony i nie wywalę kasy w błoto. Tak jak napisałem w temacie chciał bym się zmieścić w kwocie 100zł, ale gdyby dało radę kupić coś przyzwoitego taniej (np. 50zł) to było by fajnie. Chyba najważniejsze pytanie - czy w tej cenie lepiej kupić jakąś tanią stację lutowniczą KLIK, czy może lepiej kolbową np. taką? Z tego co widziałem na forum, to poruszony był temat, ale raczej droższego sprzętu, dlatego prosił bym o pomoc w wyborze czegoś fajnego.
Zajęcie będzie raczej hobbystyczne i przynajmniej na razie bardzo rzadko będę używał lutownicy, dlatego też chyba nie potrzebuję super sprzętu.

Z góry dziękuję za pomoc.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 1 cze 2013, o 21:24 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 mar 2013
Posty: 175
Pomógł: 10

Parę miesięcy temu miałem podobny dylemat i jako amator ostatecznie wybrałem lutownicę kolbową z regulacją temperatury 50W ZD-708. Jak za sprzęt za 30 zł sprawuje się świetnie. Regulacja działa i można dokupić zapasowe groty za kilka złotych. Ja od razu zamówiłem ścięty i płaski. Jak dla osoby, która raz na jakiś czas coś zlutuje, w zupełności wystarczy. Jednak to tylko moja prywatna opinia. Poczekaj na inne posty, bo już za 100 zł to koledzy doradzą Ci coś dużo lepszego.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 2 cze 2013, o 10:36 
Offline
Użytkownik