Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 28 mar 2024, o 09:51


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 mar 2013, o 03:51 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 21 mar 2013
Posty: 30
Pomógł: 0

Witam,
Na początku chciałem zaznaczyć że jestem baardzo początkujący w temacie. Zrobiłem sobie prościutki układzik z atmegą8 i podczas programowania przy próbie ustawienia fusebitów w programie khazama myszka mi zaszalała i zamiast read all kliknąłem write all. Zakładam że program zapisał jakieś domyślne lub wzięte z kosmosu fusebity i teraz oczywiście nić mi uC nie widzi. Proszę o jakąś wskazówkę jak przywrócić go jeszcze do życia. Budowanie fusebit doctor na moim etapie zaawansowania jeszcze się mija celem więc proszę o jakieś inne rady. Z góry dziękuję za jakąkolwiek poradę. Dodam jeszcze iż przed tą pomyłką wszystko działało bez problemu.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 mar 2013, o 06:57 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 19 gru 2012
Posty: 712
Lokalizacja: Opole
Pomógł: 23

To może odpal program khazama (niestety nie znam go i nie wiem jak wyglądają ustawienia standardowe) zobacz jak ustawione standardowo jest taktowanie czy zewnętrzny kwarc?



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 mar 2013, o 07:16 

Pomógł: 0

Ściągnij mkAVRCalkulator, on w wersji darmowej programuje atmega8.

PS. jakiego programatora używasz?



Góra
  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 22 mar 2013, o 02:52 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 21 mar 2013
Posty: 30
Pomógł: 0

Witam,
Programator jakiego używam to usbasp oczywiście o taki


Obrazek


Po błędnym ustawieniu fuseów mkvavrcalculator daje tylko rc=-1 w konsoli. A w khazamie nie da się domyślnych fuseów sprawdzic poniewaz zanim kliknie sie read all okienko wyglada tak


Obrazek