Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 18 kwi 2024, o 19:18


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 cze 2018, o 08:43 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 13 mar 2018
Posty: 7
Pomógł: 0

Witajcie,

W związku z tym, że mój brat prowadzi gospodarstwo rolne, a moja dusza inżyniera sprawia, że staram się "ulepszać dobre" zrodziła się koncepcja na elektryczne sterowanie wydajnością siewnika.
Jako, że z wykształcenia jestem mechanikiem, nie elektronikiem pewne kwestie spędzają mi sen z powiek. Schemat mojego projektu wygląda następująco:

Obrazek

Stabilizator U2 zastosowano w celu dostosowania napięcia zasilania dla mikrokontrolera.
Stabilizator U3 zastosowano w celu dopasowania sygnału wejściowego do logiki mikrokontrolera (Sygnał wejściowy: Stan wysoki powyżej 6,3 V, Sygnał niski poniżej 1,3 V. Częstotliwość max: 1 kHz, sygnał "prostokątny")
Silnik elektryczny M1 12V DC 3000 obr/min o mocy maksymalnej 220W z przekładnią ślimakową i=60.
MOSFET - BUZ11
Masa wspólna.

Pytania do sprzętu:
Niewykorzystane piny powinny być podpięte do VCC czy GND ??
Czy rezystor R1 powinien być podciągnięty do VCC5V czy GND ? Czy wartość 1k ohm wystarczy ?

2. Pisząc program chciałem bazować na zmodyfikowanej wersji przykładu prędkościomierza z www.mikrokontolery.blogspot.pl.
Moje umiejętności programistyczne okazały się jednak niewystarczające, żeby odczytać prędkość obrotową nawet na porcie szeregowym :(

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


Sygnał wejściowy określa prędkość pojazdu (130 Hz/m/s). Chciałbym, aby dla wartości około 4 m/s (520 Hz) PWM dla silnika był 100%, natomiast dla 0,5 m/s (ok 65Hz) 10%.