Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 29 mar 2024, o 08:28


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 maja 2018, o 19:14 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 19 maja 2018
Posty: 1
Pomógł: 0

Witam , Nazywam się Piotrek i jestem uczniem Technikum Elektrycznego , i chciałbym "lekko" zmienić kierunek mojego kształcenia .
Ciekawym zawodem wydaje sie programista embedded , piszę wydaję mi bo nie wiem jak on w rzeczywistości wygląda . Oczywiście mam już za sobą pierwszy drobny projekt (zegarek elektroniczny Led sterowany multipleksowo ) i pare prostych projektów w c++ . Tylko mam problem z ścieżką nauki , nie wiem jak sobie ją wytoczyć , aby dostać sie jak najszybciej do pracy , dobra znajomosc c/c++ nie zbyt dużo mi mówi , albo inne tego typu podpunkty . Więc przechodząc do meritum , mam pare pytań odnośnie tego zawodu .

1. jak wygląda praca w embedded i jakie są scieżki rozwoju? ( z tego co wiem to rozległa dziedzina )
2. czy możliwe jest dostanie pracy bez studiów ?
3.Co powinieniem umieć , aby jak najszybciej dostać prace i zdobywac doświadczenie jako programista embedded , proszę o bardziej rozbudowane odpowiedzi



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 19 maja 2018, o 20:08 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

Ad1 : Zależy gdzie trafisz , znajomość sprzętu, magistral, interfejsów itd ...
Ad2 : tak nawet szybciej niż po studiach --- tych zwykle werbują korpo gdzie embeded jest tylko w nazwie
Ad3 : nie da się wskazać co powinieneś umieć ..... prace dostajesz na podstawie wiedzy i doświadczenia
z jednym zegarkiem to co najwyżej mycie płytek :P poważnie ... projekty i ich estetyka więcej mówi
pracodawcy niż ukończone studia , możesz być inżynierem elektroniki , a nie mieć pojęcia jak odróżnić diodę od