Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 28 mar 2024, o 09:18


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 cze 2017, o 23:09 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 02 wrz 2015
Posty: 10
Pomógł: 0

Witam
Posiadam odkurzacz samosprzątający który obsługiwany jest przez atmega64a, i jest wyposażony w dodatkowe 4 pinowe gniazdo którego wyprowadzenia są przedstawione na rysunku poniżej. Nie mam doświadczenia z procesorami więc nie chciałbym narobić szkód. Szukałem sporo w necie na temat jak sprawdzić czy procesor komunikuje się poprzez port USB czy może poprzez rs232, ale niestety moje poszukiwania odpowiedzi nie przyniosły żadnego skutku. Bardziej pasowałoby że poprzez rs232 ponieważ te napięcia które mogłyby być jako (data +)(data-) mają zbyt duże wartości napięciowe, około +5V. Jak można to sprawdzić i przy okazji nie usuąć nic z procesorka ?. Po podpięciu do usbasp i zasileniu procesora w układzie odkurzacza, nie ma z nim żadnej komunikacji przez usbasp. Usbasp podłączyłem w dwóch konfiguracjach: A - do pinów (11 SCK, 12 MOSI, 13 MISO, 20 RESET ), oraz B - ( 2 PE0 , 3 PE1, oraz 11 SCK ).

Obrazek



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 2 cze 2017, o 02:06 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 14 sie 2016
Posty: 905
Pomógł: 39

m_sea napisał(a):
Po podpięciu do usbasp i zasileniu procesora w układzie odkurzacza, nie ma z nim żadnej komunikacji przez usbasp. Usbasp podłączyłem w dwóch konfiguracjach: A - do pinów (11 SCK, 12 MOSI, 13 MISO, 20 RESET ), oraz B - ( 2 PE0 , 3 PE1, oraz 11 SCK ).

A masa z programatora?

_________________
Moje porady są błędne,nie czytać,zbanować od razu.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 2 cze 2017, o 06:02 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 paź 2014
Posty: 1020
Lokalizacja: Trójmiasto
Pomógł: 188

m_sea napisał(a):
oraz B - ( 2 PE0 , 3 PE1, oraz 11 SCK ).