Czas pokazać wam do czego może służyć jakże wspaniały
układ jakim jest FT810 w połączeniu z 5" LCD o rozdzielczości 800x480
W sumie to nic nowego i taki tam drobiazg ...
Całość służy jako wizualizator i sterownik Samochodowy
poza podstawowymi funkcjami jak Typowy Trip Computer
gdzie mamy do dyspozycji ...
-- Obroty
-- Szybkość ,
-- Czas
-- Zużycie paliwa
-- przejechane kilometry
-- temperaturę z kilku miejsc w samochodzie ...
czyli to co wszystkie badziewa dostepne na rynku ...
jednak ten ma coś ... coś czego nie mają inne
Mianowicie sterowanie Podtlenkiem azotu i kilkoma innymi parametrami samochodu.
Dane są czytane wprost z ODB jak też i z dodatatkowych czujników i sterowników.
Całość od kuchni wygląda tak:
Płytka kontrolera zaworów i reszty ... ma swój procesor jakim jest mało popularna na forum
ATmega3290PV na boardzie , który wykonali specjaliści z PCBWay.
Druga płytka która zajmuje się przetwarzaniem i wyświetlaniem danych oraz sterowaniem poczynaniami układu wykonawczego jest ATmega32 obecnie na ATB GMO bo docelowy board jeszcze nie doszedł.
Wyświetlacz to 5" TFT 800x480 co zapewnia dobrą czytelność i jakość obrazu z kontrolerem FT810CB , który robi dużo dobrej roboty i zapewnia dobrą jakość grafiki.
Oczywiście bedzie też dodane BT żeby można było sobie przesłać statystyki i wykresy do analizy
jak tez i GPS do danych porównawczych, Co w tej chwili wygląda następująco
Oczywiście dane są w tej chwili prezentowane z czapy gdyż całość leży na stole i na oczy nie widziało samochodu , a konieczne do testów ramki CAN wysyłam z opisywanego kiedyś programu.
Biblioteka dla AVR pod AS7 i Eclipse dla FT810/811 będzie prezentowana i opisana na mojej stronie. Układ będzie docelowo testowany w Land Rowerze niedługo.
W sprawie układu ...
Nie będą udostępnione WSADY, SCHEMATY i INNE INFORMACJE
ze względu bezpieczeństwo ... grzebanie w niektórych miejscach jest ryzykowne
i osoby nie mające doświadczenia nie powinny ingerować w instalacje elektryczne
samochodów ....