Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 14 lis 2024, o 22:10


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 sie 2016, o 16:47 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8586
Pomógł: 337

Czas pokazać wam do czego może służyć jakże wspaniały
układ jakim jest FT810 w połączeniu z 5" LCD o rozdzielczości 800x480

W sumie to nic nowego i taki tam drobiazg ...
Całość służy jako wizualizator i sterownik Samochodowy
poza podstawowymi funkcjami jak Typowy Trip Computer

gdzie mamy do dyspozycji ...

-- Obroty
-- Szybkość ,
-- Czas
-- Zużycie paliwa
-- przejechane kilometry
-- temperaturę z kilku miejsc w samochodzie ...

Obrazek

Obrazek

czyli to co wszystkie badziewa dostepne na rynku ...
jednak ten ma coś ... coś czego nie mają inne

Obrazek

Mianowicie sterowanie Podtlenkiem azotu i kilkoma innymi parametrami samochodu.

Dane są czytane wprost z ODB jak też i z dodatatkowych czujników i sterowników.
Całość od kuchni wygląda tak:

Obrazek

Płytka kontrolera zaworów i reszty ... ma swój procesor jakim jest mało popularna na forum
ATmega3290PV na boardzie , który wykonali specjaliści z PCBWay.
Druga płytka która zajmuje się przetwarzaniem i wyświetlaniem danych oraz sterowaniem poczynaniami układu wykonawczego jest ATmega32 obecnie na ATB GMO bo docelowy board jeszcze nie doszedł.

Wyświetlacz to 5" TFT 800x480 co zapewnia dobrą czytelność i jakość obrazu z kontrolerem FT810CB , który robi dużo dobrej roboty i zapewnia dobrą jakość grafiki.

Oczywiście bedzie też dodane BT żeby można było sobie przesłać statystyki i wykresy do analizy
jak tez i GPS do danych porównawczych, Co w tej chwili wygląda następująco

Obrazek

Oczywiście dane są w tej chwili prezentowane z czapy gdyż całość leży na stole i na oczy nie widziało samochodu , a konieczne do testów ramki CAN wysyłam z opisywanego kiedyś programu.

Biblioteka dla AVR pod AS7 i Eclipse dla FT810/811 będzie prezentowana i opisana na mojej stronie. Układ będzie docelowo testowany w Land Rowerze niedługo.

W sprawie układu ...
Nie będą udostępnione WSADY, SCHEMATY i INNE INFORMACJE
ze względu bezpieczeństwo ... grzebanie w niektórych miejscach jest ryzykowne
i osoby nie mające doświadczenia nie powinny ingerować w instalacje elektryczne
samochodów ....

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 20 sie 2016, o 18:59 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27308
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

Jakbym powiedział że przesadzasz ;) to byłaby przesada ;) .... Ten FT810 to rewelacja i sam z miłą chęcią śledzę ostatnimi czasy informacje na ten temat. Tym bardziej miło że pojawiają się takie zajawki na naszym forum ;) Rewelka!

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 20 sie 2016, o 20:30 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8586
Pomógł: 337

nic wielkiego FT810 załatwia w sumie wszystko za mnie :) ja mu tylko dane dostarczam :)

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 20 sie 2016, o 21:03 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8586
Pomógł: 337

Niestety nie takie rozwiązania są zawodne , i zależne od czegoś co ktoś zrobi
tablet na zawodnym androidzie nie jest remedium na wszystko i czegoś takiego w czymś czym jeżdżę
z rodziną nie chciałbym mieć. to musi być zamknięte i nie dostępne z zewnątrz urządzenie
jakbyś się czuł jakby ci ktoś z tableta czy smarkfona przypadkiem coś wyłączył podczas np wyprzedzania ??

------------------------ [ Dodano po: 5 minutach ]

Np ... samo odpalenie NOS podczas jazdy 20km/h to morderstwo dla silnika
Komunikacja BT może sie przydać tylko do obserwacji zmian i parametrów
ale pod żadnym wypadkiem nie może umożliwiać zmian parametrów jak też
sterowania czymkolwiek w pojeździe .... zwłaszcza gdy mamy doczynienia
z tak niestabilnym systemem jak android i tanimi kiepskiej jakości urządzeniami
jak chińskie tablety .,.. jak by tak było to segment automotive byłby pełen takich rozwiązań
a jednak sa to zamkniete platformy często dobrze zabezpieczone przed zewnętrznymi
ingerencjami.

owszem trafia się android , ale tylko w radiach i systemach multimedialnych
które działają obok tego co się dzieje w samochodzie .

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 20 sie 2016, o 22:24 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8586
Pomógł: 337

Tylko że wiesz jest (y)droid z czajnikowa i IOs od Apple :)
a to pomimo wyglądu podobnego jest całkiem inne :)

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 20 sie 2016, o 22:55 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8586
Pomógł: 337

Wiesz miałem kilka telefonów na androidzie i zawsze mnie denerwował na wszystko trzeba było czekać
choć poza sim i kontaktami nic wiecej nie było używane, z lubością wróciłem do staruszki trinity na WM6 gdzie maiłem straszny śmietnik i wszystko mimo przepaści technologicznej PocketPC a nowoczesnego spartfona działało szybko i tak poprostu , teraz tez używam winphone i wszystko śmiga .. jak zawsze ...

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 sie 2016, o 10:43 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2013
Posty: 3797
Lokalizacja: Grudziądz
Pomógł: 143

o kurka rewelacja. sun a opiszesz kiedyś obd ?

Wysłane z mojego Tab2A7-10F przy użyciu Tapatalka

_________________
Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 sie 2016, o 10:52 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8586
Pomógł: 337

Cytuj:
sun a opiszesz kiedyś obd ?

ODB jest proste :)
Ale nie wykluczone ze opiszę co i jak mozna z niego czytać

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 sie 2016, o 12:05 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 19 gru 2012
Posty: 712
Lokalizacja: Opole
Pomógł: 23

Może i proste ale jeszcze jak niebezpieczne ;P



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 sie 2016, o 12:22 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8586
Pomógł: 337

Wilu88 napisał(a):
Może i proste ale jeszcze jak niebezpieczne ;P


W zasadzie to tylko On Board Diagnostic wiec zakładając że ograniczę opis tylko do odczytu parametrów
i ich prezentacji nie będzie tu nic groźnego ... Po za tym zastanawiam się nad Opisem gdyż rozwiązanie
jest poniekąd ograniczone do konkretnego modelu pojazdu ....

No chyba że ktoś zastosuje ELMA pracującego w wielu standardach , a tu sprawa się sama rozwiązuje
gdyż jego parametry i możliwości są dobrze w sieci udokumentowane . Tak czy inaczej nie bardzo jest tu
mozliwość stworzenia uniwersalnego urządzenia :) owszem , ale nie do końca .

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 sie 2016, o 12:44 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 mar 2016
Posty: 85
Pomógł: 5

tu jest ładnie pokazany ten wyswietlacz
http://www.youtube.com/watch?v=GPgzfcsC8ag

_________________
I'M



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 sie 2016, o 13:15 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8586
Pomógł: 337

robertomic napisał(a):
tu jest ładnie pokazany ten wyswietlacz


to nie jest ten wyświetlacz panie kolego ... wystarczy czytać ze zrozumieniem ...
FT800 jest starą wersją obsługuje lcd o rozdzielczości 480x272, dla 4,3 5" i nają stary silnik graficzny EVE
FT81x obsługują 800x480 w lcd 5, 7 i 10" i mają silnik graficzny EVEII co powoduje że jest inna jakość ale nie działają na bibliotekach do FT8xx



:)

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 sie 2016, o 13:27 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 22 sty 2014
Posty: 1806
Zbananowany użytkownik

Pomógł: 168

Jakbyś opisał OBD to bym w swojego Gulfa tchnął nowe życie :) marzy mi się komputer pokładowy ale z motoryzacji to jestem noga totalna :(



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 sie 2016, o 13:53 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8586
Pomógł: 337

dambo napisał(a):
Zgodnie z zasadami tuningu Gulfów - najpierw zglebić, potem bas, na końcu można dodać coś przydatnego


koniecznie małysza przez maskę :) dodaje 20HP :P

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 sie 2016, o 16:28 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2013
Posty: 3797
Lokalizacja: Grudziądz
Pomógł: 143

kiedys chcialem do daimlerchrysler voyager zrobic komputerpokladowy ale poeglem na obd :( podlaczajac sie pod pc wezystko pieknie czyta ale aby pchnac dae na uc poleglem :( dlatego sun gdybys opisal obd co i jak bylo by prosciej

Wysłane z mojego Tab2A7-10F przy użyciu Tapatalka

_________________
Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 sie 2016, o 16:37 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8586
Pomógł: 337

Bo widzisz problem w tym że jesteśmy w europie
nasi producenci samochodów używają zwykle standardu ISO 9141-2 protokół prosty i powolny
całe 5bitów/s , dla CAN ISO/DIS 15 765-4

oczywiście azjaci , niektórzy w europie już też i przede wszystkim chrysler używa ISO 14 230-4
pozostałe amerykańskie , głównie GM korzysta z SAE J 1850

ale niema to przecież znaczenia większego :) gdyż wtyczka zwykle jest ta sama , tylko używane są inne piny do komunikacji :)

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Sitemap
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
phpBB SEO