Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 19 kwi 2024, o 06:49


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 paź 2015, o 09:29 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 27 wrz 2015
Posty: 8
Pomógł: 0

Witam,

z racji, iż jestem początkujący w dziedzinie programowania procesorów atmega mam kilka pytań. Otóż wiem, że da się zrobić serwer z atmega na którym można trzymać strony itp. Moje pytania brzmią następująco:
1. Trzeba mieć dodatkowo slot na karty sd lub microsd, moduł wifi(nie chcę przez kabel)?
2. Można to zrobić w Bascomie?
3. Czy da się sterować portami za pomocą strony internetowej? To już wiem, że się da, ale czy w Bascomie?
4. Instaluje się tam Apache, php, mysql osobno? Jak wygląda sprawa zabezpieczeń?

Ogólnie takie urządzenie miało by być podłączone do sieci(mam już serwery w domu na potrzebę pracy), chciałbym zrobić zdalne sterowanie atmeg'ą za pomocą interfejsu wwww. Na codzień zajmuję się tworzeniem stron internetowych, także z tej strony nie było by problemu.

Z góry dziękuję za pomoc i zapraszam do dyskusji.



Ostatnio edytowano 9 paź 2015, o 10:05 przez x2008x, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 9 paź 2015, o 09:42 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 sie 2013
Posty: 795
Lokalizacja: Poznań
Pomógł: 59

Chciałem się rozpisywać, ale zapodam link z poradnikiem odnośnie serwera. http://mirekk36.blogspot.com/2015/02/av ... erver.html

Ogólnie to troszkę nieporozumienie - php, apache na 8 bit? Bez urazy, ale nie tędy droga. Trzeba sobie zdać sprawę z wydajności i możliwości 8-bitowców.

Choć może troszkę opiszę:
Można zrobić namiastkę php na mikrokontrolerze, ale ...