Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 25 kwi 2024, o 10:39


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 gru 2012, o 15:33 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 01 gru 2012
Posty: 48
Pomógł: 0

Witam. Od jakiegos czasu intryguja mnie trzy sprawy odnosnie silniczkow DC. Mianowicie mam 3 problemy:
-Jak zamontowac na ośce silniczka DC kolo w postaci nakretki?
-Drugim problemem jest to jak zamontowac silniczek DC w ksztalcie walca na plytce uniwersalnej. Jezeli ktos mial stycznossci z robotyka to mam na mysli podlaczenie silniczka w robocie minisumo ktory ma dlugosc 10cm i wysokosc kilka cm. No bo jezeli na plytke uniwersalna przykleje silniczek to bedzie mial bardzo mala powierzchnie przyklejona.
-Jakich klejow badz sposobow uzywacie do takich wlasnie silniczkow i innych rzeczy? I do czego sluzy przekladnia? Czytam na wikipedii i innych stronach ale nie ma zadnej konkretnej informacjii



Ostatnio edytowano 10 gru 2012, o 15:44 przez kiba, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 15:47 

Pomógł: 0

Swojego czasu robiłem obejmę z cienkiej blaszki, nawet z puszki po Pepsi (nie lubię CC ;)), albo piwie, ewentualnie puszki po groszku, kukurydzy itp. świetnie się lutują.

Ośki to grubsza sprawa, można robić przejściówki..... nie wiem czy wiesz jak działa "borko" tj. uchwyt z wiertarki, dłubałem podobną rzecz tylko odwrócona ;), tj. kupowałem mały śrubokręt taki zegarmistrzowski właśnie z takim mocowaniem na zacisk, do zewnętrznej nakrętki przyklejałem zębatkę, a pióra które zostawały nakładałem na silnik i zakręcałem tą nakrętką.
Ewentualnie trzeba sobie wytoczyć (załatwić gdzieś u znajomego tokarza) dystanse na różny rozmiar przewiercone poprzecznie i nagwintowane celem blokady na osi.....
Dawno się w to nie bawiłem.... teraz to prawie wszystko gotowe idzie kupić.....
Można od biedy przykleić, kwestia tylko wyosiowania tego by nie biło, ale można to załatwić nakładając na oś cienką warstwę rozgrzanego twardego tworzywa (żywicy) podczas wolnych obrotów silnika, potem to zeszlifować i mamy grubszą oś......



Góra
  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 15:51 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 01 gru 2012
Posty: 48
Pomógł: 0

Aktualnie siniczka nie mam ale jak cos robic bede to chce wiedziec jak ;-). Oj patrze ze duzo roboty z oska. Moze ktos wie gdzie mozna kupic?



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 15:57 

Pomógł: 0

Poszukaj na forbot, ogólnie dużo jest stron z gotowymi rozwiązaniami, sam praktycznie się już nie bawię w same silniczki, bo za 20zł można już kupić z przekładniami.....



Góra
  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 16:04 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 01 gru 2012
Posty: 48
Pomógł: 0

No wlasnie. O co chodzi z tymi przekladniami? Czytalem dosyc sporo i ne znalazlem konkretnej odpowiedzi.
A co powiecie na temat orczyków?



Ostatnio edytowano 10 gru 2012, o 16:13 przez kiba, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 16:13 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

Przekładnia jest dosyć ważnym elementem to tak jak skrzynia biegów w samochodzie
chodzi o to że prędkość obrotowa wirnika nie jest przekazywana bezpośrednio na kolo , a za
pośrednictwem przekładni opartej o kola zębate - w efekcie można dobierając przekładnie uzyskać :

- wyższą moc i szybkość obrotową
- wyższą szybkość obrotową
- wyższą moc

wszystko zależy od typu przekładni

popatrz np na przekładnię w popularnej wkrętarce silnik oferuje ok 800obr , ale przez przekładnię kosztem prędkości obrotowej typowo 500-550
jest większy moment obrotowy (tu akurat regulowany sprzęgłem)

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 13 gru 2012, o 18:04 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 01 gru 2012
Posty: 48
Pomógł: 0

Bede pracowal na serwach i orczykach jednak zastanowilem sie nad przedziorawieniem kola, wlozeniu osi silniczka do przeswitu i przylutowaniu. Byloby to wystarczajaco wytrzymale?



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 13 gru 2012, o 18:10 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

mało prawdopodobne ... lepiej do koła przytwierdzić orczyk

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Sitemap
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
phpBB SEO