Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 20 kwi 2024, o 03:09


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 mar 2018, o 22:44 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 27 gru 2017
Posty: 14
Pomógł: 0

Witam.
Złożyłem jeden projekt z dwóch obrotomierzy ,z 1 czujnika są podawane impulsy zliczające przepływ wody a z 2 czujnika są
podawane impulsy zliczające prędkość w k/h ,program mi oblicza ile mi przepływa wody w litrach na kilometr i wtedy reguluje mi
zadaną dawkę za pomocą zaworu, problem jest szybkością reagowania na zmianę prędkości jazdy i czy ten kod jest dobry ,czy
coś trzeba zmienić , procesor atmega328p taktowany 8mhz ,jestem początkującym i chciałbym żeby mi ktoś pomógł .
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 18 mar 2018, o 01:38 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 05 wrz 2017
Posty: 169
Pomógł: 31

Regulacja proporcjonalna nigdy nie będzie szybsza niż wynika to z współczynnika proporcjonalności...
Jeśli oczekujesz szybszej reakcji na wymuszenie rozważ regulator PI, część całkująca znacznie przyśpiesza proces regulacji, jednak nastawę musiał byś albo wyliczyć albo dobrać doświadczalnie. Podyktowane jest to możliwym zmniejszeniem stabilności lub nawet niestabilnością wynikającą z stopnia całkującego.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 18 mar 2018, o 20:06 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 27 gru 2017
Posty: 14
Pomógł: 0

DZIĘKUJĘ ZA ODPOWIEDŻ
Regulator pid byłby dobry do sterowania prędkością silnika proporcjonalną do zadawanej temperatury ,nawet jeśli bym próbował przerobić
kod to na całkowaniu z timerami i przerwaniami nie dałbym sobie rady.
Ale te całkowanie to z dziesięć operacji i to ma przyśpieszyć, czytałem że operacje +-*/ opcjążają procesor .