Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 29 mar 2024, o 06:22


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 sty 2018, o 16:12 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 14 sty 2018
Posty: 20
Pomógł: 0

Witam.
Jestem mniej niż początkującym ale ciekawskim człowiekiem. Mianowicie chciał bym się tutaj dowiedzieć czy da się coś takiego zrobić, i dowiedzieć się w jakim kierunku iść.

Mianowicie dla potrzeb mojego hobby jakim jest krótkofalarstwo , chciał bym zbudować urządzenie które ułatwi mi pracę zdalną na mojej radiostacji. Radiostacja jest obsługiwana zdalnie , mianowicie steruję nią za pomocą programu na PC, w lokalizacji gdzie znajduje się radiostacja jest kolejny pc i wszystko odbywa się przez internet.
Potrzebuję jakiejś informacji czy istnieje możliwość zrobienia urządzenia podłączanego pod USB na komputerze A , gdzie będę miał zwykły włącznik , włącznik ten miał by za zadanie przesłać informacje do komputera zdalnego gdzie mam już zainstalowany program do obsługi radia , lub uruchomił by urządzenie załączający zwykły przekaźnik . Może to być całkowicie osobna struktura. PC " B" posiada tylko wyjścia USB. Czyli załączanie na PC "A" ----> uruchamianie przekaźnika na PC " B" wszystko przez USB i internet.

Wiem że troche zamieszane , ale prawdę powiedziawszy nie wiem od czego zacząć , czy do tego celu wystarczą mi 2 konwertery FT232 czy też będę musiał wykorzystać jeszcze inne urządzenia takie jak mikro kontrolery. Z tego co wiem to układ ft232 ma wyjścia mocy więc mrze w wersji uproszczonej było by możliwe wykonanie prostej komunikacji przez internet tych dwóch układów na zasadzie włącz/ wyłącz przekaźnik , odczytaj czy styk jest załączony czy też rozłączony

Pozdrawiam



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 14 sty 2018, o 16:33 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 25 lut 2015
Posty: 252
Lokalizacja: Lublin
Pomógł: 23

Cześć,