Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 24 kwi 2024, o 14:29


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 lut 2017, o 22:11 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 16 wrz 2014
Posty: 264
Pomógł: 12

Hej,

Próbuję zbudować zasilanie awaryjne dla Raspberry Pi.
Ma to być zasilacz, ale też trochę innych opcji, a dokładnie:
- automatyczne (bez zwłoki) przełączanie zasilania: sieć, akumulator
- ładowarka akumulatora
- odłączanie zasilania dla "malinki" po zamknięciu systemu
- pomiar napięcia zasilania
- pomiar napięcia akumulatora
- pomiar napięcia na wyjściu UPSa
- pomiar poboru prądu na wyjściu UPSa
- pomiar temperatury akumulatora
- odczyt wszystkich parametrów przez UART
- inne

Większość rzeczy umieściłem na schemacie.
Nie mam większego doświadczenia z takimi (innymi też) układami. Schemat "narysowałem" opierając się na różnych opracowaniach, innych projektach itd.

Tak to wszystko wygląda:

Obrazek

Mam nadzieję, że nie jest tak źle :)
Gdy będę miał schemat opanowany to (w końcu) będę mógł się zabrać za PCB. Samo opracowanie schematu trochę mi zajęło ;)

Z góry dziękuję za pomoc



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 12 lut 2017, o 23:51 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 07 gru 2013
Posty: 90
Pomógł: 6

Moje zdanie - skoro masz malinę to po co pchać jeszcze atmege do tego, nie lepiej oprogramować malinę. Ja w swojej wykorzystuję podłączony przetwornik MCP3424 - na jednym kanale mierzę napięcie, na drugim prąd ( spadek napięcia na rezystorze ) a do trzeciego podłączony czujnik LM35 ( http://85.28.169.31 niebieski pasek ). Możesz podłączyć dwa przetworniki i wtedy masz 8 kanałów. Po za tym na malinie masz gotowce dla lcd, i2c itp, jeśli piszesz w C to na malinie masz jak na dłoni kompilator do tego biblioteka wiringPi. Co do schematu wygląda raczej ok.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 13 lut 2017, o 00:01