Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 18 kwi 2024, o 10:55


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 lis 2014, o 10:10 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 16 wrz 2014
Posty: 264
Pomógł: 12

Panowie, Panie potrzebuję pomocy bo siedzę i siedzę i nie mogę sobie dać rady z kodem BASCOM. Jestem początkujący, a raczej raczkujący w AVR, programowaniu itd. Sad

Próbuję zbudować sterownik do pokoju który ma wykonywać:
-sterowanie światłem (8x)
-sterowanie piecem/kotłem gazowym (temperatura noc i dzień-dwie różne temperatury)
-każdy przycisk ma dwie funkcje (krótkie i długie naciśnięcie)

Chciałbym sterować tym poprzez:
-przyciski (8x)
-pilot rc5
-RS485

Mój sterownik składa się z:
-ATmega32
-kwarce: 11.0592 i zegarkowy
-TSOP1736
-MAX485
-LCD 4x20
-DS1307
-DS18B20
-ULN2803
-buzzer
-przekaźniki (9x)
-przyciski (narazie micro switch, a docelowo dotykowe)

LCD ma wyświetlać:
-godzinę
-datę
-dzień tygodnia
-temperaturę
-stan pieca (włączony/wyłączony)
-czy piec grzeje czy nie

Ustawienia zegara chciałbym ustawiać poprzez pilota, ale nie wiem jak zrobić jakieś menu ustawień itp.

Może pokarzę swój kod:
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język basic4gl
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


Mój sterownik prawie działa, prawie bo:
-pierwszy znak na wyświetlaczu mi przygasa/mruga
-nie wiem jak zrealizować odczyt pilota rc5.
-temperatura co jakiś czas zmienia się na (0, 355, 85, -25 stopni) zmieniałem już DS18B20 na inny
-nie wiem jak zrealizować menu ustawień zegara poprzez pilota.

Teraz jak dołożę obsługę rc5-getrc5-to wszystko mi przestaje działać. Jak wrzucę program tylko do obsługi pilota na uC, aby wyświetlał adres i komendę na LCD to wszystko jest OK.
Mój kod zrobił się już dość duży i moje umiejętności są zbyt małe, aby nad nim zapanować.